Gorące tematy: Wolni i Solidarni Smoleńsk Zostań BLOGEREM! RSS Kontakt
Uwaga! Wygląda na to, że Twoja przeglądarka nie obsługuje JavaScript. JavaScript jest wymagany do poprawnego działania serwisu!
51 postów 403 komentarze

Refleksje zrzędliwego emeryta

PiotrZW - Ślązak, katolik, socjalista

Polscy kierowcy w Zachodniej Europie

ZACHOWAJ ARTYKUŁ POLEĆ ZNAJOMYM

Tekst skrócony z WP Money – dla wierzących w „wolny rynek”, w to, że „kapitał nie ma narodowości” i że Zachodnia Europa to oaza spokoju i przestrzegania prawa w odróżnieniu od barbarzyńskiej Rosji.

Jesteśmy ignorowani i poniżani. Nie pozwala się nam wjeżdżać na parking i do magazynów, ustawiają nas na końcu kolejek do rozładunku. Musimy zatrzymywać się na uliczkach, gdzie nie jesteśmy w żaden sposób chronieni– żali się WP money Jan Buczek, prezes Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych. Jego zdaniem to właśnie dyskryminacja polskich kierowców mogła doprowadzić do tragedii w Berlinie. Potwierdzają to kierowcy.
Buczek wyjaśnia, że standardem w Niemczech czy Francji jest, że kierowca ciężarówki na numerach z Polski, Rumunii czy Bułgarii rozładowywany jest tylko wtedy, gdy akurat nie ma rodzimych przewoźników.
–  Kierowcy czekają więc samotni na uliczkach i przy drogach, bo często nie pozwala się im wjechać nawet na teren fabryki czy magazynu. To jest oczywiście skandal, ale jest na to przyzwolenie społeczne - mówi WP money Buczek.
Jak dodaje, dzieje się tak bo na Zachodzie Europy jesteśmy uważani za zbyt mocno konkurencyjnych cenowo. By te dysproporcje zmienić, przetrzymuje się więc TIR-y z Europy Środkowej i Wschodniej zmniejszając ich wydajność.
(…) Nie wiadomo z jakich powodów, ale także polskiemu kierowcy, który został zamordowany w Berlinie, nakazano wcześniej czekać kilkadziesiąt godzin na rozładunek. (…)
– Rosja jest już bezpieczna. Tam się uspokoiło. Najgroźniejsze są dla nas teraz Francja, Włochy i właśnie Niemcy. Rocznie to jest nawet kilkaset napadów, choć trudno mówić o liczbach, bo nikt takich statystyk nie prowadzi - mówi Buczek.
Jeden z polskich spedytorów, który ma flotę 60 ciągników siodłowych opowiada nam historię swojego kierowcy. Chłodnię napadnięto i wyrzucono z niej kilkanaście palet z towarem. W tym czasie kierowca tylko przyglądał się przerażony z kabiny.
–  Nigdy nie napada jedna osoba. To często są zorganizowane grupy po kilka, czasem nawet kilkanaście osób. Kierowcy mają ze sobą pałki czy inne rzeczy do obrony, ale na taką zgraję to i tak nic przecież nie da. Ja swoim pracownikom mówię, że najważniejsze to, żeby im się nic nie stało - mówi nam anonimowo Marek.
Jak dodaje, choć w Rosji często próbuje się im przeszkadzać absurdalnymi przepisami, to napadów w ostatnim czasie nie jest tam dużo. Według niego to właśnie na Zachodzie Europy proceder ten w ostatnich latach przybrał na sile. Dotyczy to zarówno prób dostania się na naczepę, by przedostać się z Francji do Wielkiej Brytanii, jaki i zwykłych napadów rabunkowych.
– Zastanawiałem się kiedyś nad szkoleniem z samoobrony dla chłopaków, ale proszę mi wierzyć, że nikt na to by nie chciał pójść. Oni wyjeżdżają z domu na tydzień, dwa, czasem nawet trzy. Wracają i wolą z dzieckiem się pobawić czy z żoną pod rękę pójść na spacer. Nie mają czasu na takie rzeczy - tłumaczy właściciel firmy.
Z kolei Jan Buczek ze ZMPD tłumaczy, że po tragedii w Niemczech będzie chciał doprowadzić do zmian w prawie.
(…) Polski rynek transportowy to kilka tysięcy firm i około 600 tys. zawodowych kierowców. Nasze firmy niskimi kosztami pracy podbiły w ostatnich latach kraje Europy Zachodniej. Polacy wożą więc towary nie tylko z naszego kraju, ale także świadcząc usługi pomiędzy np. Francją a Włochami.
Szacuje się, że obecnie 25 proc. przewozów międzynarodowych w Unii Europejskiej obsługują polscy przedsiębiorcy. Firmy z sektora transportu i gospodarki magazynowej generują ok. 6,5 proc. polskiego PKB.
 
Emeryt prowadzący niniejszy blog zapytowywuje się, dlaczego te informacje o dyskryminacji polskiej konkurencji w przewozach międzynarodowych dopiero teraz przedostaje się do opinii publicznej? Dlaczego nikt z dziennikarskiej tłuszczy wcześniej o tym nie pisał? Naprawdę o tym nie wiedzieli? Czy ciągnąca się już kilkadziesiąt lat szarpanina o dostęp do warszawskiego żłobu jest warta poświęconej jej uwagi? Wazniejsza niż to? Kim my w rzeczywistości jesteśmy dla zachodnich Europejczyków?

KOMENTARZE

  • No i jest, niestety
    bardzo dobra sytuacja, by wymusić udział polskich śledczych w sprawie zamordowania Polaka i przy okazji sprawdzić ile czekał, gdzie czekał, czy został pominięty w kolejce do rozładunku, czy był dyskryminowany.
    A jeśli tak, to wycisnąć gigantyczne odszkodowania zarówno dla firmy, jak i dla rodziny.
    Niezależnie spróbować wrobić tych, co wymusili kilkudziesięciogodzinne czekanie we współudział w ataku terrorystycznym o podłożu szowinistycznym i rasistowskim.
    Ale kto ma to zrobić??
    Te pajace, które nami rządzą od dziesiątek lat??

    Przecież łatwiej jest podnieść podatki (np. VAT) i nałożyć kary za jego nie zapłacenie przez kontrahenta sprzedającego np. paliwo firmie transportowej.

    Nasze władze nie spełniają elementarnych swoich obowiązków.
    Obowiązków, które nawet spełniałyby władze okupacyjne.
  • @AlexSailor 08:21:58
    Pan naprawdę sądzi, że niemieccy magazynierzy nie znajdą usprawiedliwienia dla dyskryminacyjnych praktyk wobec Polaków? Ważniejsze towary, data na fakturze, brak osób do rozładunku akurat tych towarów itd. itp. Nie wierzę, ze jest Pan taki naiwny.

    Poza tym, o ile mi wiadomo, każde wtrącanie się państwa w wolny rynek, psuje ten rynek. Czyż nie? Ja uważam inaczej, ale tak mówią mądrzejsi.
  • Walczyć, aby zostań parobkiem
    .
    w UE, Polacy nie są niczym więcej w UE jak tylko parobkami.

    Takim okazał się cel NSZZ

    - https://pppolsku.wordpress.com/2016/08/06/kolonia-usa/

    A przecież cele EU są wkute na kamiennej tablicy swobód UE

    - http://pppolsku.blogspot.com/2012/03/lexde.html#Wolno

    Czy to naprawdę tak ciężko pojąć ?

    No cóż, prostodusznym Polakom nikt tego nie zapowiedział, a na to, aby do tego samemu dojść, za mało mieli grypsu, i tak już od wielu wieków, zacznijmy od słynnego zaproszenia Kazimierza dla pewnej społeczności, za co uznano go Wielkim. Zawsze jednak mamy wśród nas dosyć bohaterów narodowych, jak choćby

    - https://pppolsku.wordpress.com/2016/08/07/hala-po/

    którzy jakoś zawsze potrafią nas zbałamucić, czy to chodzi o jakieś przegrane powstanie, czy po prostu „nie oddamy ani guzika”, czy ostatnio „Wolna Polska” i „Na Rusa!”.

    „Dlaczego nikt z dziennikarskiej tłuszczy wcześniej o tym nie pisał? ” n.p. Onet

    - http://kdgwna.blogspot.com/2015/03/syj.html
  • @PiotrZW 09:15:04
    Nawet nie chodzi o to by wygrać sprawę, tylko by narobić hałasu i bałaganu dla zwrócenia uwagi na istniejący problem. A przy okazji może uda się wygrać odszkodowanie dla rodziny.
  • @AlexSailor 08:21:58
    gdyby jechał do smoleńska, i pijany to by dostał odszkodowanie, a on jechał na zachód i trzeźwy.
  • polski gnój zakwitł.
    skoro polski przewoźnik ma ceny dumpingowe to powinien być słusznie dyskryminowany. dlaczego związki zawodowe nie staja w obronie polskich kierowców przed hienami-pracodawcami. Polska to państwo zbrodnicze.
  • @PiotrZW 09:15:04
    Kwestia środków.
    Zasada ekonomii sił (uczyli na wojsku).
    I dowalenie takiego odszkodowania, żeby firma zmieniła nie tylko "magazyniera" ale i cały zarząd, o ile nie zbankrutowała.

    Da się.

    A jeszcze teraz, gdy można byłoby znaleźć związek przyczynowy, i to bezpośredni, dyskryminacji Polaków z zamachem, śmiercią 12 ludzi.

    Tylko kwestia środków.

    Jeszcze kilka takich sprytnych spraw, i żeby się rozniosło, a jak zobaczą Polaka w Tirze, to w pierwszej kolejności rozładują, a jak nie zdążą, to sami będą pilnować w nocy.

    Tylko kto ma to zrobić??
    Te patałachy???

    Dobrze, że ktoś się kapnął i wychodzą z "jednolitego podatku".
    Który im ktoś tak podsunął (fachowo - dokonał inspiracji), jak z 500+.

    Oczywiście poprzednie patałachy były takie same, bo to wina systemu i selekcji negatywnej.
  • @AlexSailor 12:54:43
    Jakiś sposób by się znalazł...
    Zrobić nabór biednych, prześladowanych żydów z Izraela (a jest ich tam od groma) i sadzać za kierownicę TIRa. Ciekawy jestem kto by się ośmielił ich olać w Niemczech, Francji czy we Włoszech :)
  • @
    "600 tys. zawodowych kierowców"

    Wowwwww, no to stereotyp Polaka jest błędny. To nie hydraulicy
    a kierowcy są siłą przewodnią Narodu. Tak na marginesie to jeżeli Polacy
    nie będą trzymać się razem, zawsze znajdą się zagraniczne męty utrudniające rodakom życie. Stosunek do zwykłych Polaków po przemianach czasu "Pieriestrojki" zasadniczo zmienił się na niekorzyść.
    Powody takiego stanu rzeczy są różne i nie tylko ekonomiczne.
  • @ kierowca też człowiek!!!
    Sprawy Polskich kierowców ciężarówek żyją innym życiem niż się wszystkim wydaje ,na FB istnieje holenderska grupa Koleka Problem około 10000 członków ,która niemiłosiernie szydzi z Polskich głównie ale nie tylko kierowców .Zamieszczając zdjęcia śmiejąc się z wypadków i przypadków,jakie jak to w transporcie sie przydarzają niestety idzie to czasami za daleko i ociera sie poważnie o dyskryminacje.Polscy koledzy założyli stronkę z wdzięczności. https://www.facebook.com/groups/541723942680820/?ref=ts&fref=ts Grupa No Koleka No Problem jest odpowiedzia na holenderska grupe Koleka Problem.Sprawy posunely sie za daleko,zeby przemilczec zachowanie niektorych naszych przyjaciol w UE.Nie mozna juz dluzej udawac,ze wszystko jest w porzadku.Prawda jest dobrym sposobem na pomoc tym,ktorym sie wydaje,ze sa lepszymi od reszty,wiec pomagajmy...Po Berlinskim morderstwie Polskiego kierowcy . " Panowie z alternatywnej grupy Koleka Problem wygasili swoją działalność do końca roku. Uważam, że to bardzo godne zachowanie i powinniśmy postąpić podobnie."a to...........Tribute to Polish truck driver. Zuidwolde, Drenthe https://www.facebook.com/1557026154568250/videos/1815168885420641/ Tutaj pare słów holenderskiego kierowcy o Polskich ciężko pracujących kolegach,który pisze do swoich rodaków że na pewno nie chcieliby by być w roli Polaków i za te marne grosze równie ciężko pracować.Doradza również żeby wejść w buty Polaka i zobaczyć jak to jest. kończąc prośbą o zakończenie dąsów współpracę pozytywną i spędzenie świąt razem.czego i ja wszystkim europejskim kierowcą życzę.Frank van Beek
    5 godz. · Great Heck, Anglia, Wielka Brytania

    Hierbij een voorbeeld van een van de vele berichten die op Nederlandse transport pagina's rond gaan. Veel mensen in Nederland tonen medelevenden met deze moedige Poolse chauffeur.

    Laten we even met onze gedachten bij de familie van deze chauffeur zijn. Want onze oost europese collega's hebben t echt niet makkelijk. Die oostblokkers werken zich helemaal de tering voor een kut loon en nog uitgebuid worden ook. T zijn godverdomme ook maar mensen, en heel eerlijk k vind t best erg dat zo'n kerel met een familie voor zo'n laffe daad gedood moet worden. En dan kunnen we wel roepen wat voor kut gasten t zijn. Maar ik durf te wedden dat als wij in hun schoenen zouden moeten staan dan weet ik zeker dat de gene die altijd een grote mond over hun hebben. Liever bij de vrouw zijn dan dat ze zich helemaal te tering moeten werken. Ik zou wel in hun plaats willen werken. Laten we gewoon normaal tegen elkaar doen. T is bijna kerstmis dus laat mekaar gewoon in elkaars waarden. Ik wens jullie allemaal hele fijne kerst dagen en voor 2017 allemaal veilige kilometers gewenst.


    Tutaj prosba Belgijskich kierowców o uczczenie zamordowanego Polaka dzisiaj o 12.00 przez wszystkich kierowców EU.John Verbaandert‎
    do
    Benelux Chauffeurs
    16 godz.

    Kunnen wij morgen om 12uur s middags als eerbetoon voor de vermoorde chauffeur van berlijn allemaal onze claxons laten klinken......en ik weet er gaan er zeggen...

    Może ta nie potrzebna śmierć wzbudzi solidarność między europejskimi kierowcami bo ich czy nasze rządy mają to wd......


    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=159516211195875&set=gm.608821675971046&type=3
  • @Jarek Ruszkiewicz SL 13:15:54
    A jakby "biednego żydka" jakiś z "innej mniejszości" ukatrupił, to byłoby 2 w 1. ;P Taki bonus.
  • Czy to już roysyjska propaganda
    .
    @dlaczego ja 15:14:03

    bardziej się o polskiego kierowcę troszczy niż rząd polskich patriotów ?

    - http://wiadomosci.onet.pl/forum/,1,3010430,231397510,czytaj.html

    @ireneusz 12:39:20

    Istotnie, polscy przewoźnicy niczym się od łamistrajków nie różnią, jak wyżej w linku wskazano, te swobody UE wymyślono, aby jak najwięcej wydusić z pracujących, polscy fachowcy, pozbawieni właściwie własnej gospodarki krajowej stali się parobkiami/narzędziem do łamania płac także na Zachodzie.Czy już świata, że ten system jest systemem maksymalizacji WYZSKU ? O co tu chodzi ?

    - https://pppolsku.wordpress.com/2016/08/07/slowni/#Cel
  • @laurentp 17:42:55
    Zawsze jakiś zysk dla ludzkości :)))
  • @Jarek Ruszkiewicz SL 18:14:59
    //@Jarek Ruszkiewicz SL 13:15:54
    A jakby "biednego żydka" jakiś z "innej mniejszości" ukatrupił, to byłoby 2 w 1. ;P Taki bonus.//


    //@laurentp 17:42:55
    Zawsze jakiś zysk dla ludzkości :)))//


    To juz nie sa winni tylko 'zydzi syjonisci' ale zwykly 'biedny' tez, za to ze urodzil sie zydem...?

    Gardzicie czlowiekiem, i jestescie zwyklymi zakutymi palami.
    Troglodyci jak sie patrzy.
    Wturuja sobie jeden z drugim.
    Wszystkiemu winny zyd a reszta to skrzywdzone ofiary, dobrzy ludzie, co to muchy by nie skrzywdzili...
  • .
    Wielu Polakow (tych starszych stazem lub znajacych lepiej jezyk) jezdzi dla tamtejszych firm - powoli rezygnuja z dluzszych tras po europie zach. i pracy dla Polskich firm na rzecz jazdy po DE, od fabryki do fabryki, "dookola komina". Pieniadze lepsze, firma wynajmuje szoferom mieszkania, itp.

    Byc moze w DE, ci kierowcy z Polskimi tablicami, lub z Polska nazwa firmy na kabinie lub naczepie sa dyskryminowani przy rozladunku. Jednak slyszalem , ze to wlasnie w PL trzeba biegac z czteropakiem do wozkowego zeby to wlasnie ciebie 1szego rozladowal.
  • @gosc hotelowy 02:19:17
    Jednak zwyczaje i uklady podczas rozladunku pojazdow ciezarowych w kraju i za granica, to problem poboczny, ktory tu przy okazji wyplynal.
    Tak samo jak same pauzy dla kierowcow. Zdaje sie ze Niemcy takze juz zdazyli zasypac wlasciciela tej firmy mailami i tweetami, w ktorym obwiniaja go za smierc kierowcy, bo nie dal mu na hotel itd.
    To nie jest powod, dla ktorego zginal ten kierowca. Po prostu: miejsce w ktorym sie zatrzymal, nie bylo bezpieczne. To problem zapewnienia bezpieczenstwa. Ciezko je zapewnic w panstwie, w ktorym istnieja strefy, do ktorych nie maja wstepu sluzby mundurowe. A te strefy - ktorych nie ubywa, a przybywa - to terrorystyczne wylegarnie i przechowalnie. Trzeba takze zwrocic uwage na to, jak bardzo wpuszczenie uchodzcow do EU utrudnilo albo wrecz uniemozliwilo prace sluzb tych krajow. We Francji, Belgii i w Niemczech, dzialania sluzb byly nieskordynowane, chaotyczne i powolne, dzialaja przewaznie dopiero po fakcie dokonania zamachu ( poniewaz walcza z przeciwnikiem majac zawiazane oczy - nie maja mozliwosci spenetrowania wywiadowczego takiej duzej, hermetycznej i stale powiekszajacej sie grupy spolecznej) , wypuszczaja podejzanych, ktorzy zreszta wciaz maksymalnie wykorzystuja zbyt liberalne prawo i totalnie naiwna postawe duzej czesci spoleczenstwa krajow EU. W tej nierownej walce, sluzby prawie zawsze beda krok za podejzanymi - tylko po to, by po wszystkim posprzatac.
    Warto takze pamietac, ze nasza Zlota Pani, dala tylko twarz dla tego planu, ktory rozwija sie przed naszymi oczami. Latwo nam jest wtedy skanalizowac nasz gniew (co widac w czestych commentach typu "Merkel zdradzilas Europe") na jednej osobie, kiedy pozostali mocodawcy pozostaja w cieniu - jak zwykle zreszta. Bo nie mamy chyba watpliwosci, ze jedna osoba nie moze byc winna temu, co dzieje sie obecnie w EU.

OSTATNIE POSTY

więcej

ARCHIWUM POSTÓW

PnWtŚrCzPtSoNd
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930